Wij hechten niet alleen waarde aan wat we doen, maar ook aan hoe we dat doen. Onze vier kernwaarden vormen het kompas voor ons dagelijks handelen – in de klas, op school, ons stafbureau én in onze samenwerking met partners.
Om deze waarden concreet en voelbaar te maken, hebben we ze vertaald naar herkenbaar gedrag. Zo maken we zichtbaar wat wij belangrijk vinden, en wat een ieder van ons mag verwachten – of je nu leerling, ouder, collega of samenwerkingspartner bent. Ook voor toekomstige medewerkers biedt dit een helder beeld van onze cultuur en werkwijze.
Vakmanschap
We denken en handelen vanuit het belang van de leerling. We ontwikkelen onszelf en anderen continu en stellen daarbij hoge eisen. We geven ruimte aan ondernemingszin, we benutten deze ruimte en we inspireren elkaar met nieuw verworven inzichten. We zijn nieuwsgierig, creatief en mogen fouten maken. We vragen om, en geven elkaar constructieve feedback om elke dag beter te worden. We zoeken actief samenwerking met een verscheidenheid aan partners en experts.
Verbinding
We maken samen het onderwijs: iedereen draagt bij aan het geheel. We betrekken ouders, medewerkers en partners bij ons onderwijs en werken samen aan de ontwikkeling van onze leerlingen. We leren van elkaar en benutten elkaars kwaliteiten. We staan open voor alle levensbeschouwelijke tradities en religies, omarmen diversiteit en zijn inclusief. We blijven in dialoog, ook als we van mening verschillen. We zetten ons actief in om de verbinding binnen de organisatie en met de partners te versterken. We zien elkaar écht, en ondersteunen elkaar.
Vertrouwen
We zorgen met elkaar voor een veilige omgeving waarin we met plezier leren, werken en successen vieren. We vragen vanuit een open houding pro-actief naar elkaars afwegingen en we leggen rekenschap af. We geven professionele ruimte vanuit het vertrouwen dat we in elkaar hebben. We geven het goede voorbeeld en reflecteren op ons gedrag. We handelen integer, betrouwbaar en transparant.
Verantwoordelijkheid
We nemen verantwoordelijkheid voor ons handelen en leggen hier verantwoording over af. We werken daadkrachtig, doelgericht en planmatig, en stellen ons hierbij proactief op. We komen afspraken na en spreken elkaar daarop aan. We stellen ons open op en spelen wendbaar op veranderingen in. We zetten ons allemaal in voor de (onderwijs)resultaten en voor de strategische koers van de gehele organisatie - voor nu én in de toekomst.